Chopstix Ready to box

Ce pun chinezii în mâncare pentru a trăi mai mult

În mod tradițional chinezii consumă mult orez, legume și pește. De cele mai multe ori orezul este ingredientul de bază, fiind urmat de legume și nu foarte mult pește. Desigur, consumau și alte cărnuri însă mai rar. Obiceiul de a consuma alte cărnuri, mâncăruri cu mult unt sau ulei, pâine și produse cu zahăr au ajuns în China începând cu secolul al XIX-lea, din cauza influențelor occidentale.

Cu toate acestea, chinezii au cea mai mare speranță de viață, chiar dacă poluarea a atins cote maxime. Iar totul vine de la un stil de viață sănătos, dar și o dietă benefică. Iată ce consumă chinezii pentru a trăi mulți ani.

Consumă multe legume

În ciuda tuturor influențelor occidentale, chinezii consumă în continuare multe legume. Aleg legume proaspete, de calitate, pline de vitamine și minerale. În plus, modul rapid de a le prepara, legumele fiind aproape întotdeauna al dente, le asigură nutrienții necesari organismului. Acest lucru este posibil, deoarece în cazul legumelor preparate pentru o lungă perioadă de timp, toate substanțele nutritive se pierd.

Consumă mult pește

Un alt ingredient de bază în preparatele chinezilor este peștele. Urmat de pui și rață, și abia apoi vită și porc. Aceste cărnuri slabe și sănătoase le asigură o viață sănătoasă pentru mult timp.

Aleg întotdeauna alimente proaspete

Chinezii aleg întotdeauna alimente proaspete, de sezon, indiferent că este vorba despre fructe, legume, cărnuri, cereale sau alte produse. Le aleg cu precădere pe acestea în locul celor congelate (care nu doar că își pierd din aromă, ci și din proprietățile nutriționale), dar mai ales în locul celor din conserve.

Adaugă condimente sănătoase în preparate

Din preparatele chinezilor nu lipsesc condimente cheie cunoscute pentru proprietățile lor medicinale, extraordinare. Printre acestea regăsim:

Ghimbir

Ghimbirul are o aromă bogată, dulce, picantă și ușor lemnoasă, care le dă preparatelor un gust unic și inconfundabil. Este folosit în aproape toate preparatele. Ghimbirul este benefic în combaterea senzației de greață, prevenirea atacurilor de cord, prevenirea artritei reumatoidă, prevenirea și tratarea ulcerul, prevenirea apariției diabetului, prevenirea și lupta împotriva cancerului.

Ardei iute

Ardeiul iute nu lipsește din casele chinezilor. Aceștia folosesc des ardei iute proaspăt, uscat, sub formă de fulgi sau ca boia, la prepararea mâncărurilor. Este folosit atât pentru aroma intensă pe care o oferă preparatelor, cât și pentru proprietățile medicinale, ardeiul iute fiind benefic în reducerea inflamațiilor, prevenirea artritei, îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, îmbunătățirea digestiei, întărirea imunității, prevenirea ulcerului, prevenirea diabetului de tip 2, dar și a cancerului.

Usturoi

Usturoiul este folosit pentru a da aromă preparatelor precum supe, tocănițe, preparate cu carne, sau în prepararea marinatelor. În plus, usturoiul este benefic pentru sănătate. Știai că acesta este cel mai puternic antibiotic natural cunoscut sub formă de aliment pur? În plus, usturoiul ajută la prevenirea bolilor arteriale, la stabilizarea tensiunii arteriale, la prevenirea bolilor de stomac, la reîntinerirea ficatului, prevenirea diabetului, stabilizarea digestiei și multe altele.