Obiceiuri alimentare sanatoase

Obiceiuri alimentare sănătoase din bucătăria asiatică

Bucătăria asiatică este una dintre cele mai sănătoase din lume. Și asta deoarece asiaticii nu fac excese, gătesc doar cu ingrediente naturale și multe legume proaspete, de sezon. În plus, legumele gătite al dente își păstrează o mare parte din proprietățile nutriționale.

Dacă ești fan al bucătăriei asiatice atunci trebuie să știi că tehnicile de gătit ale asiaticilor păstrează gusturile naturale ale ingredientelor, iar condimentele adăugate acestora nu numai că sunt foarte gustoase, dar ajută și la o bună digestie.

Iată, așadar, care sunt obiceiurile alimentare sănătoase din bucătăria asiatică:

 

Asiaticii gătesc doar cu ingrediente proaspete

Asiaticii folosesc doar ingrediente proaspete pentru prepararea mâncărurilor. Cărnurile sunt alese cu atenție astfel încât să fie cât mai proaspete și din surse de încredere. Doar în acest fel vor da preparatelor un gust special.

În plus, în ceea ce privește legumele, aceștia preferă legumele proaspete de sezon, care odată preparate îți păstrează o mare parte din proprietățile nutriționale.

Mai mult, indiferent că vorbim despre legume sau cărnuri, este important de menționat că și gustul acestora este mult mai intens decât în cazul în care aceștia ar opta pentru ingrediente congelate sau din conserve.

 

Condimentele nu sunt doar savuroase, au și rol digestiv

Din preparatele asiatice nu lipsesc niciodată ingrediente precum usturoiul, ghimbirul sau ardeiul iute. Acestea nu sunt folosite doar pentru gustul divin pe care îl dau preparatelor, ci și datorită proprietăților medicinale pe care le au. Usturoiul întărește imunitatea și este bun pentru o bună funcționare a inimii. În schimb, ghimbirul ajută digestia și previne apariția diabetului. În același timp, ardeiul iute grăbește arderile și accelerează digestia.

 

Supa nu le lipsește din alimentație

Supele nu lipsesc din alimentația zilnică a asiaticilor. Consumate în special la prânz și la cină, supele sunt ușoare și dau rapid senzația de sațietate. Astfel, se previn excesele alimentare. În plus, o supă consumată la cină, este ideală pentru cei care își doresc să mănânce ceva ușor, dar sănătos și dietetic în același timp.

 

Nu fac exces de orez sau tăiței

Orezul și tăițeii din orez nu lipsesc de pe mesele asiaticilor. Cu toate acestea, asiaticii nu fac excese. Aceștia consumă porții mici de orez pe care le combină cu puțină carne și multe legume. Acest echilibru îi ajută sa-și mențină sănătatea și silueta.

 

Echilibrul, foarte important în bucătăria asiatică

Asiaticii știu cum să păstreze un echilibru când vine vorba de gătit. Astfel, aceștia nu fac exces de sare sau zahăr în preparate. În plus, preferă alimentele slabe, fără grăsimi. De aceea, de cele mai multe ori gătesc folosind cărnuri slabe precum pui, vită sau fructe de mare și mai puțin cu carne de porc. Alimentele grase sunt rareori folosite, și atunci în cantități mici, doar pentru a da gust preparatelor.

Acesta este și motivul pentru care asiaticii preferă să gătească mult la aburi sau la wok. Preparatele sunt gata rapid, nu sunt folosite grăsimi și își păstrează savoarea.